Et ole kirjautunut käyttäjäksi.

#1 08-10-2009 17:26:54

Jay-T
Housti :)
Mistä: Lahti
Rekisteröity: 09-05-2005
Weppi-saitti

DNA - vaihtamalla paranee?

Ajattelin sitten pienentää laajakaistakuluja vaihtamalla Soneran 24 megasen laajakaistan tilalle DNA:n kotimokkulan. Pari meganenhan riittää jo aika hyvin ja kätevähän se on kun saa mukaan vaikka reissulle. Juu niinpäniin, vaan totuus vissiin oli sitten toinen:

Postista kolahti paketti missä oli liittymä ja kyseinen kotimokkula. Ohjeen mukaan asennus olisi helppoa; laite seinään, pikaasetukset kuntoon ja ei muutakun intternettiin. Joo ei todellakaan ollut. Jouduin säätämään ja testaamaan ja värkkäämään ja googlaamaan ko. mollukan kanssa varmaan tunnin ennenkuin sain siihen mitään eloa (olen sentään tietokoneita räpläillyt viimeiset 17 vuotta). Piti määritellä vaikka mitkä VPNnnät että se lähti toimimaan, ohjekirjassahan ei tietenkään ollut sanaakaan siitä. Perus kuluttajalle sopiva? EI!

Ja hyvinkö pelaa? No ei! Viikon verran se toimi lyhyitä katkoksia lukuunottamatta ja lopetti lopullisesti toimimisen. Kotimokkula lakkasi yhdistämästä mihinkään. Tein sille kaikki mahdolliset temput, virrat pois, resetointi, toinen SIM kortti, asetuksien säätöä, uusin firmware päivitys... mutta ei. Laite sanoi vain että "initializing" ja "disconnected". Noh, soitimpa sitten DNA:n tekniseen tukeen... mitäs siellä? "hmmm... ei kyllä kuulosta tutulta, meillä ei oo täällä tollasia laitteita... mitäs jos soittaisit maahantuojalle ja kysyisit?" En helvetissä soittanu, sitäpaitsi oli viikonloppu. Minunko pitäisi maahantuojan kanssa selvitellä miks laite on rikki? Tein kuitenkin sopimuksen DNA:n kanssa? Just, haistakkee hulivilivei!

Aikani kiroiltua otin vehkeen kainaloon ja kiikutin sen DNA Markettiin. Siellä sentään täti otti asian hoitaakseen. Värkkäsi siinä varmasti vartin sen laitteen ympärillä kunnes totesi että ei siihen eloa saa teki mitä tahansa. Sitten se otti tyhjän A4 paperin ja teki siihen jonkinlaisen vapaamuotoisen vikaselvityksen ja minun nimi paperiin. (sattunut ennenkin? ei näyttänyt siltä.) Laite lähti huoltoon ja minä sain tilalle normaalin mokkulan. Nyt tässä odotellaan että josko sen korjatun kotimokkulan sais sieltä huollosta... en kyllä odota saavani kovin äkkiä.

Että kylläpä parani taas asiat! :D

- heikko se on mikä ei kestä -

Kirjautunut ulos

#2 08-10-2009 20:45:04

possupata
Administrator
Mistä: Hollola
Rekisteröity: 09-10-2005

Re: DNA - vaihtamalla paranee?

En oo koskaan kuullu DNA:sta mitään hyvää. Esimerkiksi DNA:n asiakaspalvelu on ulkoistettu Aditrolle. Aditrolla porukka vaihtuu jatkuvasti. Pisimmät työsuhteet on varmasti vuoden luokkaa eli kun soitat asiakaspalveluun niin todennäköisesti siellä vastaa joku 2 viikon työkokemuksen omaava:D

Kirjautunut ulos

#3 04-28-2010 13:48:56

|beibe
~Saisku~ MUR
Mistä: Lahti
Rekisteröity: 11-11-2005
Weppi-saitti

Re: DNA - vaihtamalla paranee?

Mul on aina ollu DNA:n liittymä kännys, ja oon tyytyväinen. :-)
Kyllä kuuluu ja laskukin on noin 15 €/kk :-)

Kirjautunut ulos

Board footer